25 Kasım 2022 Cuma

KURABİYE NE DİYOR ACABA?!

KURABİYE NE DİYOR?! -Sizinle bir röportaj yapabilir miyiz? -Sen beni ne sandın? Terbiyesiz! Adım kurabiye ama şeyimi sizin gibilere yedirmem. -Yanlış anladınız. Sizinle konuşabilir miyiz demek istedim. -Ha, öyle söylesene be! Niye fattiri fottan laflar ediyorsun? Konuşalım tabii. Fiyatta anlaşırsak her şey yapabiliriz. Televizyondan mı geliyorsun, hani kameralar nerede? -Çekime gittiler, biraz sonra gelecekler. Adınız çok ilginç. Niye böyle bir ad koymuşlar size? -Anam beni kurabiye yaparken doğurmuş da ondan. -Sizi nasıl keşfettiler? - Bakkalın çırağıyla oynaşrken gördü. Bana temiz bir sopa çekti. Başka birini bulamadın mı? Zengin biri olsa yüreğim yanmazdı. !Kendini niye böyle ucuza satıyorsun aptal, diye bağırdı. Acıyla feryat etmeye başladım. O sırada oradan geçen bir papyon sahibi beni duymuş, arabesk bir şarkı söylediğimi sanmış. İş teklif etti, ağlayarak şarkı söylememi istedi. Yüklü para verecekti, hemen kabul ettim. -Konservatuara gittiniz mi? -Gene alengirli laflar etmeye başladın. Ben halk sanatçısıyım. Ne işim var öyle sosyetik yerlerde_ -Hangi makamları seversiniz? -Yüksek makamları severim. - Müzik makamlarını soruyorum. Hüzzam makamına ne dersiniz? -Sonu zamla biten şeyleri sevmem. -Hicaz makamından bir şarkı okur musunuz? -Okumayı sevmem. Hayatımda bir kitap okumuş değilim. Hicaz mı dedin? Ne işim hacıların gittiği o yerde? Çok sıcak oluyormuş orası. Milyon verseler gitmem. -Beste yapıyor musunuz? -Evet, paraları deste yapmak hoşuma gider. -Müzikal anlamda sordum Şarkı sözü yani. -mecenerimle bir köfteye beste yaptık geçenlerde. -Nasıl bir şey? Yani sözleri nasıl? -Aşkın kalbimde derin yaralara açtı/ağılın kapısı açık kalmış/ keçiler kaçtı… -Bildiğim kadarıyla pavyonlardan gece kulüplerine transfer oldunuz. Oralarda sahneye nasıl çıktınız? -Ben sporcuyum ki, o dediğinden olayım! Sahneye ilk gece yalınayak çıktım. -Anlayamadım. -İyi bir ayakkabım yoktu. Komşudan ödünç almıştım. Ayaklarımı sıktı, şarkı söylememi engelledi, ben de kızdım, fırlatıp attım Gazetelerde yalınayak şarkıcı diye yazılar çıktı hakkımda. -Tuvaletiniz nasıldı? -Sahnede tuvaletim geldi, kendimi zor tuttum. Kabız olmuşum. Öyle zor, öyle zor ki seni içimden atmak diye bir şarkı patlattım, kendimi tuvalete zor attım. -Çok samimi konuşuyorsunuz, Gizliniz saklınız yok maşallah! -Ayol, nasıl saklayayım? Mal meydanda. Neyse, konuşmamız bittiyse hadi bana bay bay! Bir ekstraya gitmem lazım. Biraz sonra beni almaya bir araba gelecek. -Bakalım, bizim aklımız ne zaman başımıza gelecek. Güle güle! ERHAN TIĞLI

Hiç yorum yok: