Follow by Email

20 Nisan 2013 Cumartesi

BABAYA BAK BABAYA!

18 Yaşındaki Hamile Kız


18 yaşındaki kız hamile olduğundan şüphelenir ve durumu annesine anlatır. Annesi, çok tedirgin olur ve eczaneye bir hamilelik testi almaya gider. Sonuçlar kızın hamile olduğunu gösterir.



Anne, baba çıldırmıştır, bağırır çağırırlar ve 'bunu yapan hangi domuz, bilmek istiyoruz' derler. Kız telefon açar ve yarım saat içinde bir Ferrari evin önünde durur, içinden hafif kırlaşmış saçları ve çok pahalı bir elbisenin içinde yakışıklı bi adam iner ve kapıdan içeri girer.



Anne, baba ve kızla beraber otururlar. Adam babaya dönerek konuşmaya başlar;



- Kızınız durumu anlattı, kişisel durumumdan dolayı kızınızla evlenemem. Ancak tüm sorumluluğu üzerime alıyorum. Eğer bir kız çocuğu doğarsa annesine bir ev, bir yazlık villa ve 1 milyon dolarlık bir banka hesabı, eğer bir erkek çocuk olursa birkaç fabrika ve bir milyon dolarlık bir hesap, eğer ikiz doğarsa her ikisine de 2 milyon dolarlık hesap ve bir fabrika vereceğim.



Biraz duraksadıktan sonra;



- Ancak düşük olursa... O zamana kadar sinirli bir şekilde bekleyen baba adam sözünü bitirmeden elini adamın omuzuna koyar ve;



- Sorun etme evladım, o zaman da tekrar yaparsınız.


Ne Vereyim Aabime?: Şehmus

Ne Vereyim Aabime?: Şehmus: Çocuk okula gelir her tarafı yara bere içinde, hoca sorar; - Oğlum ne oldu sana? - Babam dövdü. - Niye oğlum? - Valla bilmiyom hocam. Ak...

17 Nisan 2013 Çarşamba

CENNET ve CEHENNEM

Bir Samuray, yolda rastladığı Budist rahibe, kafasına takılan soruyu sorar;




- “Cennet nasıl bir şeydir?.. Cehennem nasıl bir şey?..”



Rahip azarlarcasına cevap verir, Samuray’a...



- “Git başımdan...” der; “Senin sorularına ayıracak vaktim yok benim...”





***





Beklemediği bu cevap karşısında sinirlenir Samuray...



Üstelik kendisine gülmeye başlayan arkadaşlarının yanında küçük düşmüştür...



Kan beynine sıçramış şekilde, kılıcına sarılır ve çekerek din adamına doğru hamle yapar...



- “Şimdi senin o kelleni gövdenden ayıracağım...” der, “Sen kiminle konuştuğunu zannediyorsun!..”



Din adamı hiç heyecana kapılmadan Samuray’ın kendisine iyice yaklaşmasını bekler...



Sonra Samuray’ın duyacağı bir şekilde sakin bir sesle söyler:



- “İşte cehennem budur!..”





***





15 Nisan 2013 Pazartesi

Turist Tavuk mu Kaz mı?

TURİST TAVUK MU KAZ MI?




Turist altın yumurta yumurtlayan tavukmuş ama biz sanırız onu kaz, yolmak isteriz biraz. Dinlemeyiz ne itiraz ne ikaz, atarız kazıkları. Kazıklarımız buradan oraya yol olur, yollarımızda trafik canavarı bol olur. Acılı kebaplarımızla karnını, acıklı şarkılarla kafasını şişiririz; halis tereyağlı(!) yemekler pişiririz, zorla yediririz. Üstüne de sunarız ekşimiş ayran, kurtlu kiraz. Çalar teneke orkestra, söyler kurbağa solist; deriz buna caz!

Çok severiz biz turistleri, bağrımıza basmak isteriz karısını kızını. Turizm gönüllüsü delikanlı alamaz hızını, biriyle dans ederken öbürünün avuçlar kalçasını. Plajda da yalnız bırakmaz, iyice yanına sokulur, onu kem gözlerden korur! Bu ekstra hizmetlerden asla para almaz, turist memnun oluncaya dek onu başka bir yere salmaz.

Tam turist mevsiminde belediye aşka gelir; yollar kazılır, turistik faaliyetlerle gözler boyanır. Tam sekiz ay yatılır, yumurta kapıya gelince ancak o zaman uyanılır...

Sen istediğin kadar bağır, istediğin kadar yaz; bizde böyledir turizm.

Ne söylesek boş; turizm mevsimi başladı, koş vatandaş koş! Atılan nutuklarla sen de coş, turistlerin gönüllerini ediver hoş. İlginle, sevginle olsunlar sarhoş...

Turist tavuk değil kaz. Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az!



ERHAN TIĞLI

erhantigli@mynet.com

*******************

14 Nisan 2013 Pazar

..: Zaman Zamansız

..: Zaman Zamansız: Zaman Zamansız Zamanın zamanı yoktur. Kafasına eserse yanından da eser. Bazen de bilmez akıp geçmeyi. Sen uyma o zamanlara.. ...