9 Aralık 2019 Pazartesi

Dost Arkadaş Dizeler

DOST-ARKADAŞ DİZELER
Elma attım denize
Geliyor yüze yüze
Girin dost bahçenize
Gece dönsün gündüze.
***
En güzel yol dosta giden yoldur
Bu yolu kirden çöpten temizle
Karanfillerle güllerle doldur.
***
Dost almayı değil vermeyi düşünendir
Yanımıza çıkar ummadan gelendir
Derdini unutup yüzümüzü güldürendir.
***
Menekşe buldum derede
Sordum güzellik nerede
Dedi dostluktadır güzellik
Arama başka yerde.
***
Gel de bak şu halime
Bak en güzel kelime;
“Arkadaşım ol benim
Ver elini elime”
***
En iyi arkadaş, en güzel dost sanattır
Sanat bizi güzelliğe uçuran kanattır.
***
Dostların çoğu gelip geçicidir
Kitabın dostluğu ise kalıcıdır.
**
Sakın insanların sözlerine, gülen yüzlerine aldanmayın
Düşmanlardan daha çoktur dostların döşedikleri mayın.
***
Kalmayınca cepte para
Kapanmaz kalpteki yara
Bir mum yak boşu boşuna
Hadi bakalım dost ara...
***
Mektup yazdım dostane
Yollamadı postane
Hiç dostu olmayanın
Yeri olur hastane!
***
Bayramı var dostların
Yas tutuyor düşmanlar
Ödü kopar kurtların
Kükreyince aslanlar.
***
Dostluktur adım
Yoktur yatım katım
Ama doyulmaz tadım
Değildir barutum bir atım
Mutluluğa doğru doludizgin koşar atım.
Bana ulaşmak, benimle buluşmak istiyorsan
At sevgi, özveri dolu bir adım.
***
Lale sümbül biçelim, dostlarımızı iyi seçelim. Günümüzde gerçek dost o kadar az ki, Atatürk için söylenen bir dörtlüğü düzeltip şöyle demek geliyor içimden:
“Doktor doktor kalksana
Işığını açsana
Dostluk elden gidiyor
Çaresine baksana!”
***
Hepinize çağrıda bulunuyorum. Hadi gelin el ele verelim, dostluğu, arkadaşlığı yüceltelim, o has bahçeyi ayrık otlarının bürümesini önleyelim.
Essin bahar yelleri
Gelsin dostluk günleri
Yaşamak olsun gelin
Açsın sevgi gülleri.

Hiç yorum yok: