18 Mart 2012 Pazar

Vatan gazetesinde çıkan Şiirim(Can Ataklı'nın köşesinde)

Bugün sizlere Çanakkale Zaferi ile ilgili günümüze de gönderme yapan Erhan Tığlı’nın bir taşlamasını sunmak istiyorum;

Şanımızdır Geçmişten Geleceğe

Düşman yığdı karşımıza demirini çeliğini

Siperler döndü kıyamete

Bora, fırtına olmuş yağıyordu

Kurşun, top-tüfek ve gülle

Ama Mehmetçik tınmıyordu bile

Yıkıyordu elinin tersiyle

İnsanlık düşkünlerini yere

Ne işin var burada diye...

Akıyor akıyordu sel gibi

Dalıyordu doludizgin

Şehitliğin gül bahçesine.


***


Ders al bu destandan ey genç!

Saklanma köşe bucakta

Sarmasın benliğini kara düşünce

Savaş kötülerle kelle kucakta

Kaçma sorumluluktan iş başa düşünce.

Çiçekler derle atanın gücünden

Olma miskinliğe kul köle

Kalk ayağa, durma öyle

Hadi koş, hadi coş, hadi gürle!


*****


Yıldırım Tuna’dan bu hafta gelenler

İşin bitmiş

Hayli yaşlı adam çapkınlık yapmak için şehrin “Kırmızı fenerli” otellerinden birine gitmiş, onu odasında gören lolita “Şaka yapıyor olmalısın amca” demiş, “Senin işin bitmiş.. Bitmişşş!” Adam “Nasıl?” demiş. “Bitmiş diyorum, bitti artık..!” Yaşlı adam “Hadi ya?” demiş sevinerek, “Borcum ne kadar?..”

Bir de onu görseydiniz

Küçük Timmy sınıftaki yoklama defterinin üzerine bir sinek resmi çizmiş, sınıf öğretmeni onu sahici zannedip cetvelle patlatıp durmuş üzerine, sınıf defteri yırtılıp gerçek ortaya çıkınca hayli sinirlenip küçük oğlanı babasına şikayet etmek için okula çağırtmış, “Sınıf defteri paramparça oldu“ diyerek. “O da bir şey mi efendim?” demiş adam perişan bir vaziyette, “Bir gece geç saatte arkadaşlarla buluştuğumuz bardan eve geldim, seninki sobanın üzerine çıplak kadın resmi çizmiş, bacaklarımın, kollarımın içini, çenemin altını bir görseydiniz, inanın bir yıl yanık tedavisi gördüm..!”

Tek teşhis

“ D.. Doktor” demiş emekli profesör, “Rektal muayene çok canımı acıttı.. Ne yaptınız öyle?..” Doktor “2 parmağımla birden muayene ettim efendim” demiş. “T.. Tevekkeli.. N.. Neden?” diye sormuş emekli profesör. Doktor cevaplamış: “Hatırlamıyor musunuz? Dersinizin sınavında tek teşhisle yetindim diye beni 1 yıl sınıfta bırakmıştınız efendim..”

Saçmalıyorum

“Kadınlardan anlayan en çapkın erkek” yarışmasına İngiliz, Amerikalı ve bizim Temel katılmış. İlk soru İngiliz’e sorulmuş, “Bir kızla ilk defa çıkıyorsunuz, onu öpmek istediniz, neresinden öperdiniz?” diye.“Ellerinden” diye cevap vermiş İngiliz. Jüri “ Doğru” diye onaylamış. İkinci soru Amerikalı’ya sorulmuş, “Aynı kızla 2. defa buluştunuz, onu öpmek istediniz, neresinden öperdiniz?” Amerikalı “Dudaklarından..” diye cevap vermiş. Jüri cevabın doğruluğunu onaylamış ve 3. yarışmacı Temel’e dönüp sormuşlar “Aynı kızla 3. defa buluştunuz, onu öpmek istediniz, neresinden öpersiniz?” diye. “Arkadaşlar, ben yarışmadan çekiliyorum” demiş Temel, “İlk 2 soruda da saçmaladım ve aynı yanlış cevabı verip duruyorum, devam edemem yani..!”


*****


Gani Yıldız’dan

Türkiye, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ni en çok ihlal eden ülkeymiş. Avrupa’da da iyi sabır var; bu kadar ihlale rağmen sözleşmeyi tek taraflı feshetmiyor!


***


Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, “Kentsel dönüşüm kapsamında vatandaş riskli binasını kendisi yıkmazsa biz yıkacağız” demiş. İyi bari, aranızda halledin de işi depreme bırakmayın!


***


Litresi 4.53 TL’lik fiyatıyla Avrupa’nın en pahalı benzinini kullanıyormuşuz. Bari durumdan olumlu bir şey çıkarıp Türkçe’ye bir katkı yapalım; ucuz şeyler için “sudan ucuz” deriz, bundan sonra pahalılar için de “benzinden pahalı”yı kullanalım!


***


Meydan savaşına sahne olan Eğitim Komisyonu’nun AKP’li vekilleri “Medya dışarı” diye bağırmış. Bu ülkede medyanın gerçekleri göstermesi istenmediği zaman mensuplarının başına iki şey gelir; ya “içeri girerler” ya da dışarı çıkarılırlar!


*****


Çobana konser: Bu kadar komik olmak zorunda mısınız?

Gazetelerde harika bir fotoğraf vardı. Gerçi televizyonlarda görüntüsünü de izledik ama bazen bir fotoğraf akan görüntülerden çok daha fazla şey ifade edebiliyor.

Fotoğraf şuydu: Dağın başı. Bir çoban kepeneği ile bir tabureye oturtulmuş. Karşısında bir klasik müzik orkestrası. Bir şey çaldıkları anlaşılıyor.

Çobanın etrafını şehirli giyimli kişiler sarmışlar. Çoban şaşkın. Çevresindekiler çok önemli bir iş yapıyor olmanın mutluluğu ile çobanı hayranlıkla izliyorlar.

Komik, absürd bir görüntü.

Neymiş Kültür Bakanlığı’nın senfoni orkestrası Anadolu’da konser vermeye gidiyormuş.

Yolda bir koyun sürüsü ve onları otlatan çoban görmüşler.

Hemen inmişler otobüsten, aletlerini almışlar. Çobanı da otobüsten getirdikleri bir tabureye oturtmuşlar, başlamışlar klasik müzik konseri vermeye.

Güler misiniz ağlar mısınız?

Anadolu insanının klasik müzikle tanıştırılması olarak nitelemişler durumu.

Oysa korkunç bir şey.

İşgüzarlık mı diyeyim, saçmalık mı, aptal popülizm mi yoksa Kültür Bakanlığı’nın klasik müzikle alay etmek için bulduğu dahiyane bir yol mu?

Hepsi. Ama en ağırlıklısı sonuncu şık gibi geliyor bana. Bugünkü iktidar zihniyetinin klasik müzikle ilgisi olmadığı gibi aslında karşılar da.

Ama ne çare ki tümden yok edemiyorlar.

İşte bu yolla küçük düşürmeye alay etmeye çalışıyorlar.

Sadece o görüntü bile klasik müzikle ilgisi olmayan kesimlerde sadece kahkaha attırır.

Kendini aydın sanan, iktidarın güdümünde menfaatlerini kollamak için Cumhuriyetin ilk yıllarında başlatılan klasik müzik faaliyetlerini alaya alanların bile aklına bu kadar saçmalık gelmemişti.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

harika bir şiir tebrik ederim, bendee sizi bloguma beklerim..
http://ilknur--akpinar.blogspot.com/